Ana içeriğe atla

Kayıtlar

anteblinin yemeg zevki

Anteplinin biri istanbula gider girderkende çok korkar aç kalaçak diye ellesini semaya açar ve derki yarabbi beni açlıkla deneme sinimden balcan kebabını mangalımdan şişimi leenimden sümüdümü tabamdan aşımı eksig etmeder.istanbulda bir lokantaya oturur -hele aem yorum rafım baa mumbar dolması getir + beyefendi bizde bulunmamaktır - beyran getir rafık o zaman + oda yok beyefendi -neyse böön nohud dürümünden idare edek der + oda ne oluyo beyefendi - şeytana naled -hele yeri iki şiş guşbaşı at acı temetosta bişir bunada yoh dide saa depi goyim fıhara sümsü kimi seni divara yapıştırim şeyle +o var işte -guzzulu gurd bayahtan beri niye sölemin kanı içine ahasıca seni kuşbaşı gelir yanındada bulgur pilavı görür hemen allaha dua ettigi aklına gelir derki -la yorum keşke allahtan iki dilimde pahleva istesedim diye gendi gendine söylenir.

anteplinin ard niyedi

birine karşı art niyetli olmak. kötülük veya pislik düşünmek.. -kele zennub bu mamed sennen niyen urgaşıy bugader? +valla bende bilmeym anam.. süregli arey duruy cöbümü -e sende gonuşma eylese, yüz vermesen aramaz +kele anam benmi ara deym gendine.. ille gezmiye gedeg sennen dey -beyyggg.. +dünde aradı ille bizim eve gelde bişey deycim saa yüzyüze dedi.. bende gedmedim valla -gözüng çıgmıya bes.. kele anam bu niyeti körleyig ha saa eyteni.. mıhaad ol bes..

örf ve ananelerimiz

Gaziantep 7. asırda hazret-i Ömer zamânında İslâm orduları tarafından fethedilerek, Bizanslılardan alındı. On birinci asrın sonlarına kadar Müslümanlarla Bizanslılar arasında, 12. asrın ortalarına kadar Selçuklu Türkleriyle Bizanslılar ve Haçlılar arasında zaman zaman el değiştirdi. On ikinci asrın ortalarından 1516'ya kadar Türkler ve kısa bir müddet Araplar bölgeye hâkim oldu. Yavuz Sultan Selim Han, 1516'da bu bölgeyi Osmanlı Devletine kattı. Bölge, Türk-İslâm kültürü ile yoğrulmuş olup, diğer kültürler 7. asırda kaybolmuş ve Bizansla Haçlı ordularının ve 19. asırda Amerikalı Protestan misyonerlerinin açtığı Amerikan Koleji ile yeniden tesis edilmek istenen Hıristiyan kültürü, filiz vermeden kurumuştur. Gaziantep'in bütün sosyal yaşayışında Türk-İslâm kültürü hâkimiyetini devâm ettirmektedir. DÜĞÜN Düğün ve evlenme, Gaziantep te de kutsal bir olayın başlangıcıdır. Evliliğin her aşamasında genellikle yöredeki töre ve inançlara göre hareket edilir. Evlenme adetleri İlim

yen gözel mangal

http://www.facebook.com/bizgaziantepliyiz Biiyg kele anam yırag ola bess.baghanlıg açıglama yapmış yaz tam gelmedeng mangal yaymeying deyin agam biz antepliyig tama mangalsız sahresiz duramag.

Anne beni kime bıraktın

Anne beni kime bıraktın Anne beni kime bıraktın Babam yok bana bakacak Kimsem yok beni kollayacak Anne beni niye yalnız bıraktın ... Nasıl dayanayım ben yalnızlığa Yorgun düşer benim bedenim Kapılardan yalnız nasıl girerim Anne beni kime bıraktın anne Tut ellerimden beni de götür Korkularım artık bütür, bütür Kokusuna doyamadığım annem Biricik evladını da yanında götür Bir kıvılcımla yanıyor yüreğim Senin sıcaklığın kadar değil hiçbir yer Bak üşüyorum ben sensiz Anne beni niye yalnız bıraktın Güller menekşeler de kokmuyor Bülbüller şakır, şakır ötmüyor Hayalin gözümün önünden gitmiyor Anne beni kime emanet bıraktın Gözlerim kan çanağı oldu ağlarım Bir isteğin varsa mezarına bırakayım Kardeşim de yok kime yaslanayım Anne beni kime güvenip de bıraktın

sahre çilemizi ohuyun anaların çilesi

www.facebook.com/bizgaziantepliyiz ''sahreye geden Antep arvadı'' (bu arvadlar sahrede asla bi iş dudmazlar fahad buna rağmen herkesden çog genler yorulurlar) -deng gızım, fürdöös savanı ser anası sen, +ey ana, ... -zöhre sende köfdelig mazemey hazıla hemen anası gubban, +ey ana -mamed, oğlum sende ged çalı çırpı topla bisolugda mangalı gaeymiye hazı olsung +pekey ana, -de herif sende eti terbiyele hemen, acı salçey az go ha peerizim var benim +pekey arvad -yummagül.. gızım sende salatey hazılla anası, acı salatalığın gaboonu soy ha. sirkesini az go +ey nene.. zeyd goyun deemi? -he he go. gardaşınada sövlede debmey doldursun gelsin çeşmeden... de herif daa eti çıharmamışıng taman.. gızım ters açıgsın savanı öte yüzünü ser.. mamed oğlum onnar yaş taman anası gedig gurusundan toplasanan.. bag tüm tüm dorgey temetosu, gızım acı güccültsenen onnarı.... (agşam eve geddiglerinde aynen şu olay yaşanır), -kele anam hışım çıgdı eydeni. olur halım galmadı heç. gedmezsemde o

en harıga söz

yogruluken ayrı gözel, horanteynan yiyken ayrı gözel, galmışı bi daha gözel, çiyküfdenin ammisi uşaa, fıharenin baştacı, zenginin arvadının şaşdım aşı, pasa ayranı bunun ilacı cok yirsen zahmet verir birez acı. göynün isdediyse ac telefonu yoorsun bacıwww.facebook.com/anteplisev facebook ortak fan sayfalarımız 27